Jumbo Koornneef in Scheveningen, Naaldwijk en Leidschendam ontvangt het Super Supermarkt Keurmerk

Dit zijn Jumbo Koornneef Aan de Haven in Scheveningen, Jumbo Koornneef Foodmarkt Westland in Naaldwijk en Jumbo Koornneef Foodmarkt Mall of the Netherlands in Leidschendam. Ondernemer Edward Koornneef ontving het keurmerk op donderdag 24 augustus in aanwezigheid van Pieter Varekamp, wethouder gemeente Westland, Astrid van Eekelen, wethouder gemeente Leidschendam-Voorburg en zijn volledige managementteam. Drie van zijn winkels hebben eerder het keurmerk reeds behaald. Het SSK is een keurmerk voor zelfstandige supermarktondernemers die zich bijzonder inzetten voor de leefbaarheid in en rondom hun supermarkt.

Lokaal en duurzaam ondernemen
Met het ontvangen van het Super Supermarkt Keurmerk hebben Koornneef en zijn medewerkers bewezen dat ze zich onderscheiden door hun duurzame keuzes op tal van terreinen: hun extra inzet voor de buurt en bewoners, hun relatie met en de omstandigheden van de medewerkers, maar ook veiligheid, energiebesparing, afvalreductie, assortiment, transport en logistiek. Deze enthousiaste ondernemer is o.a. gecertificeerd door hun grote inzet op het thema stimulerend personeelsbeleid, het paradepaardje van deze professioneel opgezette organisatie, maar ook lokale betrokkenheid scoort hoog, want hoewel de winkels gevestigd zijn in een stedelijk gebied doet ondernemer toch veel op het gebied van het organiseren of ondersteunen van leefbaarheidsbevorderende activiteiten. Dit heeft mede bijgedragen aan het toekennen van het Super Supermarkt Keurmerk.

Beoordelingscriteria
Jumbo Koornneef is beoordeeld op zeven criteria: lokale betrokkenheid, stimulerend personeelsbeleid, onderscheidend assortiment, duurzame energie, veilige omgeving, bewuste afvalreductie, en slimme logistiek.

Bram de Jong, voorzitter Stichting Super Supermarkt Keurmerk, reikte het keurmerk uit. Hij benadrukte dat het SSK geen eenvoudig te behalen keurmerk is. Ondernemer Koornneef is dan ook supertrots op het behaalde resultaat: ‘Het is een erkenning voor de zaken waarmee we het verschil maken. En het is voor onze klanten ook prettig dat zij boodschappen doen bij een supermarkt die lokaal betrokken en verantwoord onderneemt.’

Van de ruim 4400 supermarkten in Nederland wordt 42% gerund door zelfstandige ondernemers. Zij doen dit als franchisenemers van één van de bekende ketens, maar volledig voor eigen risico. Met deze 3 winkels erbij hebben ruim 270 supermarkten in Nederland het Super Supermarkt Keurmerk. Het SSK is ontwikkeld door brancheorganisatie Vakcentrum Levensmiddelen in samenwerking met kennisorganisatie TNO.

Terug naar overzicht